logo grupo

Política de Protecció de Dades

Cajamar Caja Rural, Sociedad Cooperativa de Crédito (d'ara endavant, L'ENTITAT) tindrà accés i tractarà les dades personals dels interessats que (i) accedeixin a la nostra Web, (ii) sol·licitin informació o mantinguin alguna relació amb la nostra xarxa d'oficines sense arribar a ser clients, o (iii) contactin amb nosaltres per telèfon (d'ara endavant, els nostres Canals de Contacte), de conformitat amb el que es preveu en aquesta Política de Protecció de Dades (d'ara endavant, la Política).

La Política té com a finalitat donar a conèixer la manera com s'obtenen, tracten i protegeixen les dades de caràcter personal recaptades a través dels nostres Canals de Contacte, perquè els interessats determinin lliurement i voluntàriament si volen facilitar les seves dades personals per les vies indicades.

Les dades personals que L'ENTITAT pugui recaptar a través d'aquests canals o per mitjà de les diferents comunicacions que mantingui amb l'interessat es tractaran amb confidencialitat absoluta. L'ENTITAT es compromet a guardar secret pel que fa a aquestes dades i garanteix el deure de desar-les adoptant totes les mesures necessàries que n’evitin l’alteració, la pèrdua, el tractament o l’accés no autoritzat, d'acord amb el que s'estableix en la legislació aplicable.

Per aquest motiu, et demanem que llegeixis detingudament aquesta Política. Així podràs tenir més informació sobre com tractem les teves dades personals: (i) quan i de quina manera te les demanarem i tu ens les facilitaràs, (ii) amb quina finalitat i justificació legal les utilitzarem, així com (iii) els diferents drets que t'emparen i com pots exercitar-los.

En el cas de la nostra Web, t'informem que pot contenir enllaços a altres pàgines web. En tot cas, aquesta Política de Protecció de Dades serà vàlida únicament per a les dades de caràcter personal obtingudes a la Web de L'ENTITAT, i no serà aplicable per a la informació recaptada per tercers en altres pàgines web. Et recomanem que llegeixis les polítiques d'altres pàgines web amb què enllacis des de la nostra o que visitis de qualsevol altra manera.


¿Qui és el Responsable del tractament de les teves dades?

L'entitat financera Cajamar Caja Rural, Sociedad Cooperativa de Crédito (d'ara endavant, L'ENTITAT), amb domicili a aquest efecte a Plaza Puerta Purchena, 10 04001 - Almería, serà la responsable del tractament que es farà de les teves dades personals.

Adreça de contacte amb el Delegat de Protecció de Dades: dpd@grupocooperativocajamar.com


¿Quines dades personals podem arribar a tractar?

Les dades personals que podrem arribar a tractar seran només les dades que ens facilitis a través del canal telefònic, de les visites a l'oficina, dels formularis web o les dades obtingudes de la navegació a la pàgina web de L'ENTITAT.

En concret: nom i cognoms, adreça postal i/o adreça electrònica, número d’identificació fiscal, telèfon, i, si escau, ID de galeta del navegador, ID del dispositiu mòbil, temps que es passa a la pàgina web, freqüència amb què es visita la pàgina web. També, si visites les nostres oficines, la teva imatge.

És necessari que les teves dades es mantinguin actualitzades constantment i, per això, necessitem que et comprometis a facilitar-nos unes dades correctes, exactes i actualitzades, i que assumeixis qualsevol responsabilitat que es pogués derivar en cas de proporcionar dades incompletes, errònies o inexactes.

Seguint el principi de privacitat per defecte, només sol·licitarem les dades que siguin necessàries per a la finalitat de la sol·licitud de les dades. Per això, les dades que et demanarem seran proporcionals i no excessives. Has de tenir en compte que la negativa per part teva de facilitar determinades dades personals podrà impedir que L'ENTITAT et presti els serveis, funcionalitats i/o informació que ens sol·licitis.

Si vols contractar qualsevol dels nostres productes o serveis, de manera particular per a cada cas, t'informarem de les condicions legals que se t’aplicaran en matèria de privacitat.

Així mateix, si ets client de L'ENTITAT, pots consultar en qualsevol moment tota la informació relativa als productes o serveis contractats accedint, a través de l’enllaç següent, a la teva Banca a Distànciaenlace.


¿Per a quina finalitat i legitimació utilitzem les teves dades?

A continuació, et detallem el tractament que fem de les teves dades i t'explicarem la base legal que ens permet dur a terme aquest tractament. Per exemple, hi ha tractaments que fem per poder donar-te el servei o gestionar el producte que ens sol·licites, uns altres que hem de fer perquè ens l'exigeix una obligació legal, etc. A continuació, t'expliquem cadascun dels casos pels quals podrem obtenir i utilitzar les teves dades personals:

A) Formularis de recollida de dades, de contacte, més informació i suggeriments:

Si has emplenat les teves dades en els formularis de consultes o suggeriments de la web, o bé ens has trucat o ens has visitat en alguna de les nostres oficines per obtenir informació i/o dur a terme alguna gestió, L'ENTITAT tractarà les teves dades personals per poder atendre i gestionar la teva sol·licitud i resoldre la teva petició d'informació.

El tractament d'aquestes dades personals es basa en el consentiment que ens prestes en efectuar activament la teva sol·licitud.

D'altra banda, en algun dels nostres Canals de Contacte s'inclou la possibilitat que puguis sol·licitar-nos que: (i) L'ENTITAT et pugui remetre (bé per via postal, telefònica, adreça electrònica, SMS, MMS o xarxes socials) informació de L'ENTITAT sobre productes i serveis financers, immobiliaris, assegurances, energètics i/o de rènting, propis i de tercers que comercialitzi l'ENTITAT, i (ii) la cessió de les teves dades personals a terceres entitats pertanyents a aquests mateixos sectors amb què L'ENTITAT col·labora perquè aquests tercers t'informin i puguis beneficiar-te de les seves promocions de productes i serveis, així com a totes les entitats de crèdit que integrin a cada moment el Grup Cooperatiu Cajamar (la identificació del qual es pot consultar a cada moment a la web https://www.grupocooperativocajamar.es/es/comun/informacion-corporativa/sobre-grupo-cooperativo-cajamar/ o a les nostres oficines).

Les dades que es poden utilitzar per al tractament de dades per a finalitats comercials són dades d’identificació (nom, cognom, adreça, adreça electrònica), dades socioeconòmiques (la informació sobre els productes, l'estat de pagaments, així com la posició de risc, comercial i financera dels clients) i dades de navegació a Internet i xarxes socials.

Podràs retirar el teu consentiment en qualsevol moment o bé mostrar la teva negativa a rebre informació per qualsevol dels mitjans indicats (adreça postal, telèfon, adreça electrònica, SMS, MMS o xarxes socials), sense que sigui necessària cap justificació i de manera gratuïta, enviant-nos un correu a protecciondedatos@grupocooperativocajamar.com.

B) Sol·licitud d'un producte amb el risc de crèdit

Si ens sol·licites la simulació d'un préstec, crèdit o finançament de qualsevol altre tipus, o dus o pretens dur a terme qualsevol altra operació que pugui implicar risc de crèdit, L'ENTITAT tindrà dret a consultar fitxers comuns de compliment o incompliment d'obligacions dineràries, com ara el fitxer d'ASNEF o EXPERIAN.

Per fer-ho, recopilarem informació relativa a la teva posició de risc i situació financera (dades sobre la teva solvència i risc creditici), i avaluarem la teva capacitat creditícia a l'efecte d'estudiar la preconcessió, aprovació o denegació de la teva sol·licitud, i això, si escau, mitjançant la utilització de models valoratius de puntuació "scoring", fins i tot per tractaments automatitzats. Podràs al·legar el que estimis pertinent per tal de defensar els teus interessos. Aquest tractament es farà també en connexió amb la base de legitimació prevista en la normativa sectorial que imposa el deure de recaptar informació necessària per a la valoració del risc, Llei 10/2014, d'Ordenació, Supervisió i Solvència d'Entitats de Crèdit, amb la finalitat d'avaluar la teva solvència i risc.

Durem a terme aquest tractament sobre la base de la sol·licitud que facis, que podrà desembocar en una futura relació contractual amb L'ENTITAT. Si vols conèixer informació detallada sobre l'elaboració dels models valoratius per mesurar el risc creditici, podràs consultar la Informació sobre Protecció de Dades Personals per a clients.

C) Servei de Xat de contacte:

Els usuaris registrats podran consultar els seus dubtes a través del nostre servei de xat en línia, disponible a Banca electrònica o Seu electrònica.

En aquest cas, L'ENTITAT tractarà les dades personals que ens hagis facilitat a través del xat per poder atendre i gestionar la teva sol·licitud i resoldre la teva petició d'informació.

El tractament d'aquestes dades personals es basa en el consentiment que ens prestes en enviar activament la teva sol·licitud als nostres agents a través del servei de xat en línia.

Podràs retirar el teu consentiment en qualsevol moment i sense que sigui necessària cap justificació, per a la qual cosa has d’expressar la teva voluntat a l’adreça electrònica: protecciondedatos@grupocooperativocajamar.com.

D) Contractació dels productes oferts a la Pàgina Web:

(i) Per poder prestar-te els diferents serveis que oferim a través de la nostra Web i els serveis que ens puguis sol·licitar. Per exemple, per poder oferir-te el nostre servei d'ajuda mitjançant contact center o per a la petició de qualsevol informació sobre els nostres productes o serveis. Si ens truques, per atendre les teves trucades, podem fins i tot a gravar-les per motius de controls interns de qualitat, prevenir possibles situacions de frau i fer estudis estadístics interns.

Davant d’aquestes situacions, entenem que disposem d'un interès legítim a utilitzar la informació que ens facilitis per poder atendre't cada vegada que sol·licitis la nostra ajuda o els nostres serveis.

(ii) Per poder dur a terme la contractació i posterior gestió dels productes i serveis que t'oferim i que puguis tenir interès a contractar, necessitarem fer un tractament de les teves dades.

En aquest cas, serà necessari tractar les teves dades considerant que és informació imprescindible per poder formalitzar i complir la relació contractual, i també per prestar-te els serveis que ens sol·licitis.

(iii) Per poder complir amb determinades obligacions legals derivades de la gestió i manteniment de la relació contractual dels productes i serveis que ens sol·licitis.

En aquest cas, tractarem les teves dades exclusivament amb la finalitat de complir les obligacions legals i, si fos d'aplicació, seguint les directrius o requeriments que ens exigeixi la llei.

(iv) Podràs ampliar informació sobre el tractament de dades personals dels clients de L'ENTITAT a la Informació sobre Protecció de Dades Personals per a clients. (https://www.grupocooperativocajamar.es/es/comun/tablon-de-anuncios-y-tarifas/informacion-basica-proteccion-datos-personales-clientes/).

(v) Per posar-nos en contacte amb tu en cas que no finalitzis el procés de contractació iniciat a través de la nostra Web. En aquest cas, conservarem les teves dades durant un termini de dos mesos i només les tractarem amb la finalitat de contactar amb tu per reactivar el procés i acompanyar-te en la finalització d'aquest.

Si no estàs d'acord que contactem amb tu per a aquestes finalitats, podràs oposar-te escrivint a l’adreça electrònica:

protecciondedatos@grupocooperativocajamar.com.

E) Servei de Banca Telefònica i Banca Electrònica per als Clients amb accés a la seva àrea privada:

Serveis que permeten als clients de L'ENTITAT fer les seves operacions bancàries a través d'Internet o a través d'una trucada telefònica.

En aquest cas, serà necessari tractar les teves dades considerant que és informació imprescindible per poder formalitzar i complir la relació contractual, i també per prestar-te els serveis que ens sol·licitis a través d'aquests mitjans.

F) Seu Electrònica:

Servei que permet als clients de L'ENTITAT i que no tenen Banca Electrónica accedir a un centre de documentació i poder gestionar diferents sol·licituds de documents per part de l'Entitat.

En aquest cas, serà necessari tractar les teves dades considerant que és informació imprescindible per poder formalitzar i complir la relació contractual, i també per prestar-te els serveis que ens sol·licitis.

G) Accés a Associa 2.0 Club del Soci:

Servei de descomptes i avantatges exclusius per als socis de Grup Cooperatiu Cajamar.

En aquest cas, serà necessari tractar les teves dades considerant que és informació imprescindible per poder formalitzar i complir la relació contractual, i també per prestar-te els serveis que ens sol·licitis.

H) Accés a les xarxes socials de L'ENTITAT:

A través de la nostra Web pots accedir a les xarxes socials de L'ENTITAT, que són les següents:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Blog

Si et poses en contacte amb nosaltres a través d'alguna d'aquestes xarxes socials, serà necessari tractar les teves dades per poder atendre i gestionar la teva sol·licitud i resoldre la teva petició d'informació.

El tractament d'aquestes dades personals es basa en el consentiment que ens prestes en enviar activament la teva sol·licitud a través de qualsevol de les nostres xarxes socials.

Podràs retirar el teu consentiment en qualsevol moment i sense que sigui necessària cap justificació; has d’expressar la teva voluntat a l’adreça electrònica: protecciondedatos@grupocooperativocajamar.com.

I) Accés al Portal d’Ocupació de Cajamar:

A través de la nostra Web pots accedir al nostre Portal d'Ocupació en què L'ENTITAT publica ofertes de treball disponibles.

Si sol·licites alguna de les vacants, es tractaran les teves dades personals amb la finalitat d'atendre la teva sol·licitud.

El tractament d'aquestes dades personals es basa en el consentiment que ens prestes en enviar activament la teva sol·licitud de participació en el procés de selecció de L'ENTITAT.

Podràs retirar el teu consentiment en qualsevol moment i sense que sigui necessària cap justificació; has d’expressar la teva voluntat a l’adreça electrònica: protecciondedatos@grupocooperativocajamar.com.

J) Galetes:

L'ENTITAT instal·la galetes necessàries que permeten la teva navegació per la Web. Així mateix, i només si ho has consentit, L'ENTITAT pot instal·lar galetes en els dispositius de navegació dels usuaris amb l'objectiu d'obtenir informació analítica i estadística, així com galetes de tercers per a finalitats publicitàries. La instal·lació d'aquestes galetes és voluntària i la fan els usuaris, i aquests poden en tot moment configurar les seves opcions de configuració o retirar el consentiment prestat.

En tot cas, la informació relativa a l'ús de galetes i a les dades que recaptem a partir de la teva navegació a la nostra web (quina informació recaptem, quin ús li’n donarem, i què pots fer sobre aquest tema) està a la teva disposició a la nostra Política de cookies (en castellá).

En general, les teves dades personals es tractaran amb la finalitat de poder gestionar els productes i serveis que ens hagis sol·licitat, per garantir el correcte funcionament de la nostra Web i per poder oferir-te una atenció personalitzada que s'ajusti a les teves expectatives.

Per a la resta de situacions en què no sigui necessari el tractament de les teves dades personals per al compliment de la relació contractual, el compliment d'obligacions legals o sobre la base d'un interès legítim de L'ENTITAT, et demanarem, amb caràcter previ, el teu consentiment exprés.

Sense perjudici del que s’ha descrit anteriorment, en cada cas concret en què fem un tractament de les teves dades, t'informarem adequadament de (i) quan i per quina raó necessitem el teu consentiment per obtenir i tractar les teves dades, de (ii) quan i per quin motiu et demanem informació que estiguem legalment obligats a demanar-te, (iii) quan aquesta informació que et demanem és imprescindible per dur a terme la relació contractual que vulguis signar amb nosaltres. A més, si considerem que existeix un interès legítim, (iv) quan i per quina raó volem obtenir i tractar les teves dades, perquè pensem que l'interès que tenim a fer-ho no danya la teva privacitat ni perjudica les teves expectatives d'intimitat.

K) Videovigilància a la nostra xarxa d'oficines:

Si visites les oficines de L'ENTITAT, els nostres sistemes de videovigilància captaran la teva imatge. En tot cas, només tractarem aquesta dada amb l'única finalitat de garantir la seguretat de les persones, béns i instal·lacions. La base jurídica legitimadora d'aquest tractament és el compliment d'una missió en interès públic. D'acord amb la normativa d'aplicació, aquestes imatges es podran comunicar a Jutjats i Tribunals, i a les Forces i Cossos de Seguretat, i se suprimiran transcorreguts 15 dies des de la gravació, excepte disposició en contra de Jutjats i Tribunals o de les Forces i Cossos de Seguretat.


¿Qui més podrà accedir a les teves dades personals?

La informació que ens facilitis a través dels nostres Canals de Contacte serà tractada exclusivament per l'ENTITAT com a responsable del tractament i, per tant, com a entitat legalment responsable de la seva obtenció, utilització, conservació i posterior cancel·lació o destrucció, sempre que sigui legalment necessari o tu ens ho sol·licitis.

Només farem cessions o comunicacions a tercers si són legalment obligatòries (per exemple, administracions públiques, les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat o els Jutjats i Tribunals), o que ens hagis consentit de manera expressa. En cas contrari, no cedirem a cap tercer la informació que ens facilitis a través dels nostres Canals de Contacte.

A L'ENTITAT col·laboren tercers proveïdors de serveis que ocasionalment poden tenir accés a les teves dades personals. Ens referim, per exemple, a empreses proveïdores de serveis tecnològics o informàtics, empreses de seguretat o d'atenció al client que ens presten serveis com a encarregats de tractament.

Per poder garantir els drets i llibertats i la protecció adequada de les teves dades, t'informem que subscriurem amb aquests proveïdors el corresponent contracte mitjançant el qual els imposarem, entre altres coses, l'obligació d'aplicar mesures tècniques i organitzatives apropiades, tractar les dades a què accedeixin únicament per complir el nostre encàrrec i instruccions i suprimir-les o retornar-les una vegada finalitzin els seus serveis.


¿Durant quant de temps podríem arribar a conservar les teves dades?

Conservarem la informació que ens facilitis durant el temps estrictament necessari per atendre i gestionar les sol·licituds que facis. Una vegada que hàgim donat resposta a la teva sol·licitud, únicament conservarem les teves dades (degudament bloquejades, si així correspon) a disposició dels Jutjats i Tribunals, per si hi hagués alguna reclamació. En els casos en què facis una simulació (p. ex., d'un préstec o una hipoteca), conservarem la informació que hàgim rebut durant 2 mesos amb la finalitat de facilitar i agilitar el procés de contractació si finalment decideixes contractar el servei. Una vegada venci aquest termini, l’esborrarem.

Si finalment arribes a contractar algun dels nostres productes o serveis financers, en cada cas concret, t'informarem del temps que conservarem i utilitzarem les teves dades personals, d’acord amb la legislació aplicable.

En el cas de les galetes, es podran tractar les dades mentre mantinguis el teu consentiment per instal·lar-les i mentre duri la instal·lació d'aquestes; el termini màxim no pot superar els 2 anys.


¿Quins drets et proporciona la normativa en protecció de dades?

La legislació vigent et reconeix una sèrie de drets que et descrivim a continuació i que podràs exercir sempre que vulguis a través dels canals establerts per a aquest efecte.

Els drets que ens podràs sol·licitar són els següents:

Confirmar si estem tractant dades personals teves o no i, en aquest cas

(i) accedir-hi,

(ii) sol·licitar-ne la rectificació si creus que són inexactes o, si escau,

(iii) demanar-ne la supressió quan, entre altres motius, consideris que ja no són necessàries, tenint en compte la finalitat per a la qual ens les vas proporcionar,

(iv) demanar la portabilitat de les dades que ens hagis facilitat, perquè si t'interessa te les enviem directament a tu o a un tercer que ens indiquis, en un format estructurat, d'ús comú i lectura mecànica,

(v) en determinades circumstàncies, podràs sol·licitar també limitar l'ús que fem de les teves dades, o fins i tot oposar-te que les continuem utilitzant. En aquest cas, deixarem de fer-les, servir excepte per motius legítims imperiosos o l'exercici o la defensa de possibles reclamacions.

  • Si alguna vegada utilitzem la teva informació personal per elaborar perfils de comportament (per exemple, per conèixer millor els teus interessos i necessitats a través de la navegació al nostre Lloc web), i ho fem de manera íntegrament automatitzada, tindràs el dret que te n’informin, a demanar la intervenció personal de qualsevol dels nostres agents, a impugnar qualsevol decisió basada en aquests perfils o a, simplement, expressar el teu punt de vista.
  • Revocar els consentiments expressos que ens hagis pogut donar per tractar les teves dades personals.
  • Presentar qualsevol reclamació davant nosaltres i/o davant l'Agència Española de Protecció de Dades (com a Autoritat de Control competent en aquesta matèria), especialment quan hagis exercit algun dret i no l’hàgim atès en els termes legalment establerts (www.aepd.es).

Els canals que hem establert perquè puguis sol·licitar-nos l'exercici dels teus drets són els següents:

Adreça electrònica: protecciondedatos@grupocooperativocajamar.com

Correu postal: Grup Cooperatiu Cajamar - Protecció de Dades - Apartat de Correus 250-04080


L' Agència Espanyola de Protecció de Dades posa a la seva disposició l'eina FACILITA, dissenyada per al tractament de dades bàsiques.


Facilita Rgpd

Accede